mandag den 10. januar 2011

Praktik Dokumentation 10/01 2011.

Jeg er lige i dag, startet 1 pratik,  i en børnehave.


Mit foreløbige læringsmål, hvori linjefaget MKD indgår:
5: Hvordan bruger jeg en weblog, som et æstetisk kommunikations middel mellem institution og hjemmet? 


Hvorfor dette læringsmål: Kan jeg få børnene til at deltage og give dem medbestemmelse/ kontrol over noget, som i bund og grund styres af mig? 


Hvordan kan jeg arbejde med dette læringsmål: Ved at tage beskrivende billeder på ture og stille børnene opgaver, som vi fotograferer og lægger op på bloggen. Jeg kan også tage billeder af andre aktiviteter og lægge dem op på bloggen. 


Jeg glæder mig meget til at få mit linjefag i brug, og ser det som en stor udfordring. I den børnehave hvor jeg skal i praktik, har de allerede en aktivitetskalender, så jeg skal tilrettelægge mit arbejde, så det ikke forsvinder. Jeg kan ikke satse på bare at gøre det, når der lige er to minutter. 
Jeg er indtil videre blevet mødt meget positivt, og min idé om webloggen blev også mødt med interesse. Jeg håber meget på, at jeg når at få den op at køre, og at forældrene til børnene besøger den, og et stort ønske er, at de gider at kommentere på bloggen. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar