fredag den 14. januar 2011

Praktik Dokumentation 14/01 2011

Jeg har præsenteret Hobbitbloggen  for min vejleder, og et par pædagoger, og det blev positivt modtaget. De forstod sagtens idéen, da de så bloggen irl. Så nu håber jeg bare forældrene går ind og kigger, og jeg får tid til at tage en masse billeder og får børnene med til at blogge sammen med mig.


Som kommende projekter har vi snakket om, at tage en tur i rundetårn, og læse en bog "Spøgelser i rundetårn" Sussi Bech, der handler om rundetårns historie og opførelse, og så finde nogle af tingene fra bogen og fotografere dem til bloggen. Så får vi kombineret en god gåtur, lidt historie om rundetårn og får brugt digital camera sammen med børnene.



Empiri:
Jeg har undersøgt stedets eget brug af ikt, og jeg har fundet et eksempel på, hvor de bruger det. De har en digital skærm, ca 15" som hænger i voksen højde. Jeg er selv 180cm, og den hænger lige til mine øjne.
Jeg tænker, at jeg vil prøve at lave et spørgeskema, med nogle lidt åbne spørgsmål om denne billede skærm. Jeg har endnu ikke snakket med nogen om denne skærm endnu, kun observeret.
De er gode til at opdatere den, så de er flittige brugere. Men jeg vil gerne vide, om forældrene kigger på den, og om de snakker med børnene om billederne de uploader fra deres ture, og om børnene er med til at udvælge disse billeder, og måske med til at tage billederne på turene. Og sidst men ikke mindst, hvorfor hænger den i voksen højde?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar