tirsdag den 28. september 2010

Liniefagsdokument 28/9 2010. Fotografiet som medie. #2.

Forsat fra i går ...
Medie legestue - fri leg.
Alle de billeder vi havde taget i går, skulle i dag redigeres og fremvises.
Krav og regler - ingen.
Redskaber - en pc med en masse, for mig, ukendt og helt ny software.
Vores produkt - et dias show med til dels et tema, og ikke noget tema. Baggrunds musik; et af de tre numre der lå på computeren.
Tilfreds med produktet - overhovedet ikke. Lært noget igennem processen..... Måske lidt omkring brugen af software, og leget med et camera, men ellers ikke rigtigt noget.
Mit kendskab til fotografiet og min lyst til at arbejde videre med foto er ikke blevet styrket synderlig.
    Jeg tror og mener, at jeg har lært en lektie af dette. Jeg har erfaret, hvordan det er, at sidde til undervisning, hvor målet er flakkende. Jeg tror nogle faste rammer omkring produktet i enden skal stå meget klart, for at processen bliver givende og opmuntrende.

   Æstetik? Jeg syntes ikke, at mit produkt havde noget personligt udtryk, eller noget budskab. Måske lidt hårdt sagt, fordi et par af billederne blev måske spændende nok.

Måske er idéen bag frie tøjler, at vi kan udtrykke os personligt, frit og kreativt. Men jeg tænker, at vi nemt ender op med at udtrykke os vagt, lallende og usammenhængende.

Jeg smider lige nogle billeder her til sidst, fordi jeg er i gang med at lære at bruge Picassa, og uploade derigennem.







 

1 kommentar:

  1. det vil tit være meget individuelt hvad man trives med, rammer eller frihed, din beskrivelse af din frustration er helt fin men kan omvendt godt bruges om et forløb med meget stram styring

    SvarSlet