torsdag den 30. september 2010

Liniefagsdokument 30/9 2010. Video #1

Dogme #1 Lav et Filmboard. (Folklaring følger)
Dogme #2 Ingen dialog.
Dogme #3 Rytmen i filmen.
Dogme #4 Arbejde bevidst med lys.
Dogme #5 Spændingskurve, beretter model.

Det tema min gruppe fik tildelt er "Nord".

Filmboard egne noter:
On-liner (Præmis) pre-mission.
Filmens lyd - beskriv og definer.
Filmens karakter - karakterbeskrivelser/udseende/tøj, hvor og hvordan de lever.
Filmens miljø og rum.
Filmens referencer - genre og film reference.
Filmens lys - Stemnings beskrivelse, dominerende farve, daglys vs. kunstlys.
Filmens Billede - synsvinkel, beskæring, kamerabevægelse og klip.

I dag startede vi i gruppen med at brainstorme, og samle sammen og derefter koge det ned, og lave en kort historie, som skal være ca 1½ minut. Så har vi lavet et filmboard, og snakket lidt om storyboard, men ikke decideret lavet et. (Vi arbejdede fra ca. 10 til 12 i dag.)
Vi valgte at bruge tiden på at gøre os klart, hvad vi vil have ud af vores produkt, og hvordan produktet skal blive. Historie og visuelt.

Vi har valgt Teglholmen som location pga af de mange nye glas og beton bygninger, det "rå" havnemiljø, vandet, stilheden/ensomheden, og den åbne himmel.

View fra Teglholmen mod Sluseholmen.
Jeg er helt rolig, selvom vi ikke fik filmet idag, vi har et par timer til at skyde i morgen, og et par timer til at klippe. Det er et tidspres, men ligeledes, en ramme vi må forholde os til. Vi har valgt ikke at fokusere på al den tid vi ikke har til rådighed, men bare at bruge den tid vi har fået tildelt bedst muligt.

Jeg tror dogmerne bliver en motiverende udfordring og det tildelte tema ligeså.

I morgen skal vi redigere i Final Cut, og det er for mig helt ukendt. Jeg har været på nettet og kigget lidt brugervejledninger, og må sige, at det lige nu er ren volapyk. Jeg tror jeg skal prøve det, for at forstå det. Eller skal jeg have en masse tid til at læse en vejledning på mange sider på engelsk.
Jeg syntes umiddelbart, at programmet ligner lidt det Garageband vi brugte den anden dag til at redigere lyd, og jeg tror måske det er lidt det samme. - du har nogle spor med dine klip. Du beskærer dine klip og ligger dem sammen i den rækkefølge du syntes, og så kan du smide mere lyd/musik ind på et spor til sidst, hvis altså det er det du vil. Sikkert enkelt, og ligetil.

Jeg glæder mig til i morgen, og tror vi får en masse at se til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar